vrijdag 22 februari 2013

Weekend!!

Jaaaa, het is weekend!!! En dat betekent voor mij hier juist: aan het werk!!

Ik geef hier op zaterdag les op de Nederlandse school in Seattle (de Oranjeschool). Ik was nooit eerder juf geweest, maar toen ik in gesprek raakte met 1 van de leerkrachten tijdens een (Nederlandse) picknick in augustus, begon het wat te kriebelen. Ze vertelde me dat ze nog op zoek waren naar een leerkracht. De enige 'soortgelijke' ervaring die ik had met lesgeven, was het training geven aan diverse jeugd volleybal teams. Aangezien ik hier in de VS wel graag aan het werk wilde, maar mijn eigen kids niet naar naschoolse opvang wilde sturen (de verandering was immers al zo groot voor hun), was dit perfect! En zo konden de meiden ook meteen mee naar de Nederlandse school!!

Ik geef les aan groep 4. Een groep van 7 kinderen, die allemaal in de VS zijn opgegroeid. De meeste kinderen hebben 2 Nederlandse ouders, sommige hebben ook een Amerikaanse ouder. Het enige waar we les ingeven is taal; rekenen en andere vakken krijgen ze wel op de Amerikaanse school...

Waar we veel mee bezig zijn is spelling, taal, woordenschat en (begrijpend) lezen. Ook hier zijn de kinderen net klaar met de CITO-toetsen. Een drukke periode was dat, dus nu weer even rustiger aan!!

De les voor morgen is weer voorbereid, ik heb er zin in morgen!!!!

Hier een link van onze school:

www.oranjeschool.org

1 opmerking:

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!