donderdag 28 februari 2013

Porseleinstiften en boekenbingo

Al een tijdje geleden heb ik een paar porselein stiften gekocht, die me nu bijna smekend aan lagen te kijken om toch maar eens gebruikt te worden... Afgelopen week had ik al 2 schoteltjes en een koffiemok (voor Nederlanders maat soepkom!!!) gekocht bij de kringloop, dus deze ging ik gebruiken voor mijn uit probeersel.

Wat ik gebruikte:
- potlood
- voorbeeld
- carbonpapier
- porseleinstift
- iets van porselein, bij voorkeur nieuw (in mijn geval dus de schoteltjes)
- oven

De schoteltjes waren dus al een beetje beschadigd (krasjes), helaas bleef de afdruk van het carbonpapier erin, ook na het afbakken en afwassen.

Eerst heb ik een voorbeeld gezocht, aangezien het voerbakjes voor mijn katten werden, vond ik de kattenpootjes wel leuk. Deze pootjes zette ik met potlood en carbonpapier over op het schoteltje. Daarna overtekenen met de porselein stift en afbakken in de oven (ik deed op 375°F / 190°C), 30 minuten lang. Zolang het servies niet is afgebakken, kun je de tekening nog aanpassen (maar pas op: dus ook per ongeluk uitvegen...). Na het bakken is de tekening permanent!!!

Ondanks dat de krasjes in de bordjes nu grijs zijn geworden, ben ik best wel tevreden voor een eerste keer!!



Nu maar hopen dat ze er van willen eten!!!

Boekenbingo

Gisteravond hadden we op de school van de meiden nog een boeken bingo!! Van tevoren werd al aangegeven dat iedereen met in ieder geval 1 boek naar huis zou gaan, maar mijn dames hadden wat meer geluk!! Allebei gingen ze met 3 Engelstalige boeken naar huis!! De avond was erg gezellig en de meiden waren erg blij met hun nieuwe boeken!!


Bovenste 3 boeken zijn van Annelieke, de onderste 3 van Sannemarijn

7 opmerkingen:

  1. Dat schilderen op porcelein staat nog op mijn To-do-list.....de borden kocht ik een tijdje geleden al, maar ik vond nog steeds geen geschikte porceleinstift......

    En natuurlijk gaan de poezen daar uit willen eten, zo'n schone bakskesL
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh.. dat wil ik ook nog een keer doen dat porcelein beschilderen haha en tuurlijk willen de poezen eten uit jouw prachtig gemaakte schaaltjes ! :-)
    ik vind ze mooi

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat is wel leuk! Ook een leuk idee voor een gepersonaliseerde cadeautjes!
    Dit ga ik pinnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha leuk dat je het gaat pinnen!! De kom die ik gemaakt heb zie je binnenkort, kan het nog niet plaatsen want manlief kijkt hier soms ook.... :-)

      Verwijderen
  4. erg goede beokenbingo.
    Hier een leuke site voor je met loompatronen
    http://breien-op-de-kniftyknitter.jouwweb.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke bordjes voor de poezen! Je zou ze bijna zelf willen genruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!